Siedlec, Ostroga - skałoplan

Kiedy Guma ze znajomymi ubezpieczył pierwsze drogi wiosną tego roku na Ostrodze bezdyskusyjnym wydawało się że to premierowe działania na tej skale. Jednak ze zwyczajnej ciekawości wklepałem na youtubie „Siedlec wspinanie” i  od razu na dwóch pierwszych pozycjach zobaczyłem filmy z akcji na Ostrodze. Co ciekawe sama skała nazwana była Turnią Szyderców a na filmach można było zobaczyć solowe przejście Pawła Czyża zacięcia na prawo od drogi Piwne oczy oraz wędkowe próby na Piwnych oczach nazwanych w opisie filmu Job twoja mać. Wszystko to miało miejsce w 2012 co oznaczało, że skały na południe  od Siedlca maja dłuższą wspinaczkową historię niż się to mogło do niedawna wydawać.

Dojazd

Z drogi łączącej Żarki ze Złotym Potokiem Kierujemy się na Siedlec i następnie w miejscu gdzie szlak czarny odchodzi z asfaltu w gruntową drogę do kamieniołomu Warszawskiego w trawiastej zatoczce parkujemy.

Dojście

Z miejsca parkowania kierujemy się czarnym szlakiem do kamieniołomu Warszawskiego. Większość map pokazuje, że czarny szlak go omija od lewej ale nie jest to zgodne z rzeczywistością. By nie błądzić kierujemy się przez kamieniołom po przekątnej i po jego pokonaniu oszukujemy znaki szlaku, który dalej biegnie polną drogą. Idziemy dalej za znakami do połączenia się ze szlakiem zielonym. Tutaj zakręt w lewo i dalej drogą przez las. Kiedy na prawo od drogi zobaczymy stare iglaki to oznacza, że na lewo lekko powyżej na stoku powinniśmy zobaczyć skały Dinozaura I Bramy Brzegowej.  My dalej idziemy szlakiem i po zobaczeniu na drzewie znaku szlaku żółtego opuszczamy kierunek „na wprost” skręcając ostro w prawo (szlak żółty) i podchodzimy pod widoczne skały.